Manglende synlighed i offentligheden kan ses på en ngo's donationer og medlemskaber
Det er svært for en lille nonprofitorganisation som 100% for Børnene at få synlighed i offentligheden. Denne mangel på brandgenkendelse kunne mærkes på antallet af donationer og medlemskaber.
Mangel på brandgenkendelse
På daværende tidspunkt havde organisationen 100% for Børnene en digital tilstedeværelse i form af sociale medier som Facebook, Instagram, en YouTube kanal og et nyhedsbrev.
Disse platforme tog de sjældent i brug, og når de gjorde, var det kun med almen viden og uden at tage højde for en professionel vedligeholdelse og administrering af hver enkelt platform. Hvordan var jeg i stand til at udvikle en multimedie løsning, der forbedret organisationens digitale tilstedeværelse. og sørget for at organisationen fremadrettet fik en stærk og genkendelig brand.
Forståelse af konkurrenter og skabelsen af den rette kommunikation
For at forbedre NGO’ens daværende digitale tilstedeværelse, og for at sikre organisationen fremadrettet har et stærkt genkendeligt brand i den digitale verden, har jeg til at starte med under min research fase indsamlet relevant data i form af indsigter om NGO’ernes branche og målgruppens Demografiske, Psykografiske og adfærdsmæssige kriterier.
NGO'ens tilstedeværelse i den digitale verden
Udover disse kriterier fandt jeg frem til hvilke holdninger og relationer de havde til nonprofitorganisationer. Research fasen gav mig relevant viden om hvordan 100% for Børnene skal markedsføre deres brand både visuelt og strategisk.
For at skabe et stærkt genkendeligt brand med brugervenlighed i fokus, har jeg fokuseret på at designe en komplementerende visuel identitet, der på baggrund af indsigter fra konkurrentanalysen nu kan differentiere sig fra konkurrenterne. På Grund af mangel på tid til vedligeholdelse af deres platforme har jeg skabt en indholdsplan udarbejdet gennem min kommunikationsstrategi.
Forbedret brandgenkendelse over for offentligheden
Da det har været mit afsluttende eksamensprojekt har det været interessant og tage brug af alt hvad jeg har lært under hele uddannelsen. Jeg er tilfreds med projektets omfang. En ting der er sikkert er at man altid kan lære noget mere i dennebranche og derfor ser jeg frem til den næste del af min rolle som Multimediedesigner.
En nyuddanet
Har du et spørgsmål eller er du interesseret i et samarbejde? Så send mig en mail på madsiversen@hotmail.com eller udfyld kontaktformen.